Laden Evenementen
  • Dit event is voorbij.

Het advocatenkantoor 2.0

Efficiënte kantoororganisatie en eigentijds werken in het google tijdperk


Opleiding enkel toegankelijk voor advocaten en medewerkers van het advocatenkantoor

Aantal deelnemers beperkt ifv een goede interactie

 

In een snel veranderend juridisch landschap is efficiëntie op uw advocatenkantoor de manier om het onderscheid te maken en zodoende uw cliënten nog beter bij te staan. Maar hoe organiseert u uw kantoor efficiënter? Er zijn heel wat aspecten en processen die u onder de loep kunt nemen. Waar begint u? Uw kantoororganisatie herzien, vraagt dat iedereen “mee” is. Hoe zorgt u ervoor dat goede voornemens werkelijkheid worden en dat iedereen op kantoor meewerkt? Nieuwe technologieën en tools bieden heel wat perspectieven, maar is technologie zaligmakend? De cliënt vraagt bovendien een steeds transparantere en directe aanpak. Hoe gaat u daarmee om?

 

Vele vragen en uitdagingen waarmee u als hedendaagse advocaat geconfronteerd wordt, maar die u tegelijk toelaten het verschil te maken. Antwoorden en oplossingen krijgt u tijdens het seminarie ‘Het advocatenkantoor 2.0’. Ervaren sprekers reiken u strategieën voor een efficiënte kantoororganisatie en dienstverlening aan, zodat uw kantoor zich onderscheidt en klaar is voor de verwachtingen van uw toekomstig clientèle.

 

Sprekers:

Serge Van Eeghem is vennoot bij Van Eeghem Ondernemingsadvocaten en plaatsvervangend rechter in de Rechtbank van Koophandel in Gent.

Nico Del Rio García combineert ervaring in de juridische wereld met een doorgedreven IT-kennis. Het is zijn missie om advocaten zo efficiënt mogelijk te laten ondernemen en hen klaar te stomen voor de toekomst.

 

Datum en locatie:                                                                           

Do 15 maart 2018: Gerechtsgebouw Rabot, Opgeëistenlaan 401A, 9000 Gent, polyvalente ruimte op -1 verdieping

 

Programma:

Onder meer volgende onderwerpen zullen tijdens dit seminarie worden behandeld:

  • Hoe zorg ik voor maximale efficiëntie in mijn kantoor?
  • Hoe versterk ik de concurrentiële positie van mijn kantoor?
  • Hoe zorg ik voor een succesvolle implementatie van nieuwe strategieën?
  • Welke rol speelt technologie in kantoororganisatie en kennisdeling?
  • Hoe bescherm ik mijn kantoorkennis in digitale tijden?
  • Heeft een ‘boomstructuur’ nog een plaats in een snel verjongend juridisch landschap?
  • Hoe ga ik om met de steeds grotere vraag naar informatie van cliënten?

 

Door het beperkte aantal deelnemers is er uitgebreide gelegenheid tot vragen, discussie en bespreking van praktijkvoorbeelden.

 

Prijs:

50,00 EUR per persoon

 

Uurschema:

18u30 – 19u45      Uiteenzetting door de spreker

19u45 – 20u00      Pauze met lichte broodjesmaaltijd

20u00 – 21u15      Uiteenzetting door de spreker

21u15 – 21u30     Q & A

 

Deelname:

Opleiding enkel toegankelijk voor advocaten.

Het aantal deelnemers ie beperkt om doelgerichte interactie met de spreker mogelijk te maken.

 

Inschrijving:

Inschrijven kan via vlaamseconferentie.be en dit tot en met 9/03/2018 (opgelet: het aantal deelnemers is beperkt tot 50!)

 

Erkenning:

Er worden 2 juridische punten aangevraagd bij de OVB.

 

 

Deze studieavond wordt georganiseerd in samenwerking met: